Ett tag sen..

...jag skrev. Har faktiskt inte haft lust att skriva alls och därför har jag då inte skrivit. Kan berätta lite vad vi gjort sen jag skrev sist. Först och främst så avvänjer vi Olivia från att amma 5 ggr/natt så jag har parkerat mig på soffan för att hon inte ska känna lukten av bröstmjölken. Om du tänker dig att min bröstmjölk för Olivia luktar lika gott som nybakta bullar för oss och vem skulle inte äta då? Vi började i lördags med detta dels för att jag ska gå ut nu på lördag och dels för att hon vaknar så ofta och inte alltid äter utan bara tuttar. Både jag och Olivia skulle må bättre och vara piggare om vi får sova hela nätterna. Nu är hon ju tillräckligt gammal för att inte behöva äta på nätterna, och hon äter så dåligt på dagen för då är hon ju fortfarande mätt på bröstmjölken och nu är det bättre hon äter mat istället. Det går bättre och bättre, första natten vaknade hon ofta och David sa då bara godnatt och sov så gott och då var hon vaken nån minut och Gnällde, natten till igår vaknade hon bara 2 ggr och det var samma där, vaken nån minut och somnade om. Så vi får hoppas att hon snart kommer att sova en hel natt. Nu när jag sover på soffan vaknar jag inte av Olivia på natten, har väl kopplat bort henne för jag vet att det är David som ska ta henne och nu är jag redan mycket piggare även om vi stiger upp vid 6 tiden. Idag sov vi faktiskt till 7.30, det var riktigt skönt.

Hmm, är fortfarande inte färdiga med vardagsrummet, har bara målat 2 väggar än så länge, har en vägg kvar + ovanför fönstrerna. Vi har inte haft nån lust men måste försöka ta tag i det så  vi kan göra fint i vardagsrummet och hänga upp gardiner. Får väl sätta fart så man hinner innan jag fyller år och ska ha besök.

Nu har det blivit ganska mycket wowande så fort Olivia sover, är ju därför vi hänger efter med allt annat i hemmet :) Men nu har det faktiskt vart riktigt skoj med wow. Är väl för att det är nytt nu.

Ska försöka ta lite bilder på gumman så ni kan få se om hon växt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0