Utgång, tänder och målning :)

För första gången sen jag fick Olivia och långt innan hon föddes var det ju också, så var jag ut på krogen. Riktigt roligt, vi satt hemma hos mig och förfestade lite, jag, Elin, Tina och Katarina. Var meningen att David och Olivia skulle på glögg kväll hos Felix och Max men Olivia var så ledsen hela tiden så dem stannade hemma. Vi skålade i Champagne och drack lite drinkar, vid 19.30 drog vi till Peter-Niklas där vi beställt bord, alla tog varsin pasta men jag var nog den enda som inte tyckte det var speciellt gott, kunde gjort godare hemma :) Men det tråkiga var ju att maten tog ju bort alkoholen man druckit. Så det var ju till att börja om, hehe. Kostade ju dock lite mera men va fan, inte varje dag man är ut :) På Peter-Niklas är det även en krog också men vi hade bestämt att gå till Esters, visade sig bara var 18-20 åringar där, vilket jag inte bryr mig om, bara dem spelar bra musik, iaf så drog vi till Pepes, där det mest var 50 taggare, hehe, men där blev vi kvar och kul hade vi, Elin och Katarina dansade mycket men jag var inte tillräckligt full för det :)  Maten hade tagit bort min fylla och jag kom inte riktigt igen efter det. Söndagen då, jag var seg och trött hela söndagen, brukar ju bli så då man är lite bakis, men det är smällar man får ta då man vill gå ut :)

Olivia då. Hon har ju börjat få tänder nu, för några dagar sen såg jag att den ena neder tanden kommit upp och den brevid var på väg men nu har även den tittat upp. Olivia har varit lite ledsen och gnällig emellanåt men det ska visst göra fruktansvärt ont då tänderna kommer, det vet man ju bara då visdomständerna kom. Var på BVC i fredags, väger nu 6,5 kg, hade gått upp hela 4 hg på 1 månad, vilket är ganska mycket och dessutom hade hon växt 2 cm, vilket också är ganska mycket på så kort tid då man är 9 månader :) Är nu 67 cm lång :) Olivia fick vaccin mot Pneumokockerna (eller hur det stavas), kände inget då sköterskan stack in sprutan men däremot då medlet kom in, blev lite ledsen i nån sekund sen var det bra. Minsta reaktionen sköterskan fått hitills. Hon är så duktig våran lill gumma.

I helgen har vi även målat klart väggarna som ska vara vita, har nu bara "tv" väggen kvar som ska grundas och målas i Caffé Latte färg men det får vi ta till helgen då vi måste plocka ner vägghyllan och sådant.

Idag ska vi hem till Louise och Mattias på glöggafton eller vad man ska kalla det :) Ska bli trevligt, var ett tag sen vi träffade dem.

Dessutom har jag och David blivit level 80 i helgen :)

Nu är ni lite up to date iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0