Vilka människor!

Idag var lilla familjen ute på en prommis och Olivia sov så sött i vagnen men gud vad det blåste ute. Gick bland hus och kollade, vilka fina hus det finns och vad endel har gjort fint på tomterna. Nu blir jag riktigt sugen på att ha ett eget hus men som sagt, fast jobb först, kan ju vara en fördel om man har råd ;)

Efter prommisen gick vi ner till fyren för Barbro och Tommy skulle bjuda på brunch, Dem hade våffelbuffé i caféet, mums.

Sen åkte vi och lämnade våra vinterdäck till dem som köpte forden, det var tjejen som kom och hämtade dem, hon sa hon vart besviken, trodde inte dem skulle vara så "dåliga" men men, vi hade skrivit i annonsen att dem var slitna, då får man väl tolka det som man vill. Hann bara komma hem så ringde hennes kille och sa det var fel däck, att det var fel mått på dem men det var dem vi fick till och kört på vintern men han sa att om man blir stoppad av polisen med dem däcken kan man få böter eller bli av med körkortet. Alla jag frågat säger att det är skit snack. Sen tog han upp om Airbaglampan som lyser i bilen (har gjort det hela tiden) han som ägde den innan sa att han kollat upp det och att det inte var nått fel och det var så jag sa till dem som köpte bilen.  Men iaf, så började han säga att han skulle lämna in bilen på tisdag för att kolla upp airbagen och om det var fel på den så skulle han häva återköpet men jag sa att det kan han ju inte göra, var dem så osäkra på bilen skulle dem ju tatt den till en verkstad innan dem köpte den och gå igenom bilen. Då sa han inget. Så jag sa att köpt är köpt helt enkelt och han svarade med att då skulle jag få prata med hans advokat, självklart sa jag. Så vi får väl se om dem hör av sig på tisdag. Vilka människor, jag säger då de!

Igår målade vi i vardagsrummet men tyvärr räckte bara grundningen och färgen till ena kortsidan, ska ringa Aranäs i morgon och be om mera. Har ju vävtapet och den drog åt sig så jäkla mycket. Tror det kommer bli snyggt då det är färdigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0