BVC besök

kl 14.00 idag var vi på Barnavårdcentralen (BVC) och vägde och mätte lilla gumman, väger nu 5400 g och är 62½ cm lång, inte gått upp så mycket sen förra månaden, knappt 200 g. Så nu åkte hon ner lite på vägnings kurvan. Ska prova ge henne 4 mål mat/dag + mellanmål och lite bröstmjölk. Först på morgonen lite bröstmjölk så hon somnar om, (Vaknar ju vid 04.00) sen gröt vid 8-tiden ca, sen mellanmål som kan vara lite mosad banan, riven äpple eller fruktpuré, sen "mat" vid lunchtid, Vi kör ju burkmat, tycker det är jätte bra och finns så mycket och välja på, sen mellanmål igen, sen burkmat igen vid 16-tiden ca, sen mellanmål (Brukar köpa fruktpuré med Yoghurt, jätte bra att hon får i sig lite Laktos) och sen gröt och kanske lite bröstmjölk. Så kommer våran dag se ut, hehe. Hittills har hon bara ätit ett riktigt mål/dag + gröt och mellanmål då förstås. Ska bli intressant och se nästa gång när vi ska till BVC om hon gått upp mera. Ska flytta in hennes spjälsäng i hennes rum och se hur det går, hon är så himla lättväckt, vaknar när jag ska gå och lägga mig sen kan jag inte ligga och läsa för hon vaknar om jag tänder lampan, dels har jag duntäcke och det prasslar ju varje gång man vänder sig, dessutom snarkar David så ibland vaknar hon till av det. Så vi tänkte vi ska prova flytta in henne i hennes rum, nu vaknar hon ju säkert 5 gånger /natt och det är ingenting hon vill, jag brukar ta henne till våran säng och då somnar hon om direkt, ibland snuttar hon lite och somnar om efter nån sekund. Så vi ska som sagt se hur det går. Dessutom kanske hon får en piggare mamma också man blir ju så seg och trött då man vaknar och somnar om så många gånger. Pratade med BVC sköterskan och hon tyckte det var en jätte bra idé, man kan ju alltid se hur det går, kanske Olivia kommer sova mycket bättre eller så funkar det inte alls, men det kan man ju aldrig veta om man inte provar. Går ju alltid att flytta tillbaka sängen igen :)

Kommentarer
Postat av: Mari

Kul att du har börjat blogga, då kan man följa hur ni har det. Vad fint Olivias rum har blivit, vilken förändring sen i somras. Hoppas vi se i höst om ni kommer upp.

2008-09-11 @ 19:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0