Kluven!

Jag är verkligen kluven just nu, ska jag resa uppåt till hösten eller ej?! Många vill ju att vi ska komma, Ingen av mina vänner har ju träffat Olivia. Träffade ju mamma i maj och pappa i Juli men har ju inte träffat mina vänner på lång tid, varken dem i Kalix eller dem i Luleå och det skulle jag ju självklart vilja göra. Så frågan är ju, har jag råd? Det är ju ganska dyrt att flyga, för tåg tänker jag ju inte ta med gumman :) Har kostat mig ca 2000 kr tur och retur med flyg till Luleå sen ska man ju ha pengar medans man är uppe så det kommer ju isf gå ganska mycket. Dessutom vet jag ju inte hur det kommer gå med gumman på flyget men det kommer jag ju aldrig veta om jag inte flyger men sen är det ju det också att man mellanlandar i Stockholm så det tar ju ett tag och ta sig till Luleå. Fast bagaget hämtar man ju inte ut så då är ju ett problem löst. Ett till problem är ju hur man ska få med sig alla grejer, hmm, rese sängen, barnvagnen och alla dessa kläder :) Fast jag får åka en helgdag så David kan köra oss till Landvetter men hur ska jag ta mig från Kallax då inte mamma har en bil?! Ja, just nu har jag några problem. Ett problem till, om jag åker upp vill jag ju åka till Kalix och hälsa på också, blir väl bussen dit isf eller så kan säkert pappa hämta oss men då måste jag ta med bilbarnstolen också men känns ju jobbigt om jag bara ska vara över dan i Kalix för vart ska jag sova? Pappa bor bara i en tvåa, hos farmor kanske? Men om Olivia blir orolig och skriker då t.e.x på natten (Inte för att hon brukar göra det, men kan ju hända) då blir väl farmor chockad?! hehe. Skulle ju kännas bäst att bo hos pappa för han är så cool lugn. Farmor börjar ju bli uppåt åren oxå. Ja, som sagt, har en del problem! Men jag kan ju sova på bara en madrass hos pappa i vardagsrummet, mig spelar det ingen roll :) Jag och David har iaf planerat in Norrbotten sommaren 2009, då ska vi bila upp. Får klura lite på alla problem jag har, skulle ju ändå vara roligt att komma upp för är ju ganska långt till nästa sommar :)

Kommentarer
Postat av: Clara

Hehe låter ju verkligen lite bökigt det där.. Inte så lätt att vara småbarnsförälder. ;)



Hoppas du kommer på något bra!

2008-09-05 @ 08:56:41
Postat av: Rebecca

Jag tycker absolut att du ska komma!!

2008-09-05 @ 17:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0